Diensten‎ > ‎

Het Nieuwe Werken - Google Apps

Sinds het begin maakt SlimpieWeb gebruik van Google Apps: een geïntegreerde e-mail(afhadeling) - agenda-, contactpersonen- en documentbeheer (creatie, opslag, beheer en sharing) oplossing waardoor werkzaamheden effectiever uitgevoerd kunnen worden. 
Dit is het businesspakket van Google waarmee je een uitgebreid palet aan samenwerkingsdiensten krijgt: Mail, Docs, Calendar, Contacts, Sites, Discussion en Video. Enorm groot voordeel is dat je data veilig bij Google staat en je geen omkijken meer hebt naar backups, bereikbaarheid, veiligheid en snelheid, met realtime inzicht in de status. Natuurlijk heb je er geen volledige controle van de ontwikkeling en functionaliteiten en volgens ons is alleen dat het nadeel van cloud computing, dat we zien als de toekomst van applicaties.

Voordelen:
  • Altijd en overal toegang tot uw e-mail
  • Ontvang minder spam, vanwege de goede spamfilters van Google
  • Veel meer gebruik maken van werken “in de wolk” en gebruik maken van bijbehorende intelligente productiviteits applicaties
  • Centraal opgeslagen e-mail, contactpersonen en agenda; synchroon over mobiele telefoons, laptops, via webmail en middels gebruik van Ipad

  • Verhogen van de internet veiligheid en minimaliseren van het risico tot kwijt raken van gegevens door bijvoorbeeld een hardware crash.
  • Eigen en centrale agenda’s delen: mogelijkheid tot plannen van afspraken in agenda’s o.b.v realtime beschikbaarheid
  • Delen van bestanden via internet zodat altijd gewenste bestanden centraal benaderbaar zijn en via, bijvoorbeeld mobiele telefoon, doorgemaild kunnen worden,
    • Werkverslagen of notulen centraal opslaan middels Google docs.
  • Eenvoudig een intranet opzetten voor alle gebruikers
Zelf onderhoudbaar
Dankzij de eenvoudige user interface om diensten en gebruikers te beheren, heb je geen systeembeheerder meer nodig. Op de werkplekken installeren is eenvoudig, alles is ook online bereikbaar en zelfs op mobiele telefoons werkt het gros van de diensten in no-time zoals BlackBerry of iPhone.

Van logge systemen naar online samenwerken
Voorheen werkten we (prive) met outlook e.d, maar is een relatief dure oplossing is. Na het overgaan op Google Apps hebben we geen onderhoud, updates e.d  meer hoeven plegen aan onze systemen/programma's, want dat doet Google voor ons, en is het onderling gebruik van samenwerkdocumenten exponentieel toegenomen.

We kennen alle ins en outs
Als 'ervaringsdeskundigen' kunnen we je zeker helpen om ook over te stappen of het maximale uit Google Apps te halen.

Kosten
De toepassing is in een gratis versie en in een betaalde versie verkrijgbaar waarbij de betaalde versie voorziet in 25 gig opslag per gebruiker en volledige 24 uurs ondersteuning. Kosten zijn 40 euro per eerste gebruiker en 33 euro per opvolgende gebruiker. Middels een helder centraal online dashboard is de omgeving volledig te beheren.
Voor scholen is de uitgebreide versie zelfs gratis beschikbaar.

Ondertussen maken ook eye2eye psychologen, Slimmens consultancy, Convinsure, Vakantieparken en Bungalowparkein in het Nieuws en KBS Het Tangram gebruik van verschillende onderdelen van Google Apps.