Center Parcs
Vanaf 2007 tot en met 2020 werkte Walter Slimmens bij Center Parcs in de functie van E-Commerce projectleider. In 2007 en 2008 hield Walter Slimmens zich bezig een aantal specifieke e-commerce projecten. Daarnaast was Walter Slimmens verantwoordelijk voor de vertaling van de marketing activiteiten van marketing Nederland naar internet. Dit houdt onder andere in het verzorgen van banners en ontwikkelen van nieuwe mogelijkheden voor gebruik in de (internet) marketingmix door Center Parcs. Vanaf 2009 ligt de nadruk meer op e-commerce en het ontwikkelen van nieuw zaken (oa. applicaties) op internet voor zowel Center Parcs als Sunparks.
Na een reorganisatie in 2011 is Walter binnen productmanagement verantwoordelijk voor o.a. de Customer Journey After Booking. Hieronder valt de strategie van hoe Center Parcs communiceert met haar gasten, zodra ze een boeking hebben gemaakt. Daarnaast valt hieronder de ontwikkeling van een App (iPad-iPhone / Android), Pre-arrival, webwinkel en onsite communicatie. Daarnaast ook diverse projecten: Jungle Lodge, Marina De Eemhof en Cool Factor.
Van 2012 tot 2016 is in samenwerking met De Toekomst gewerkt om de informatie van de Villagemap (een geprinte parkplattegrond, met extra informatie van het park inclusief aktiviteitenplanning), ook beschikbaar te stellen via een App voor Android and Iphone.
Vanaf 2015 is Center Parcs zelf (in eigen beheer) een app gaan ontwikkelen, zodat in de toekomst makkelijker aangesloten kan worden op de eigen interne systemen, zoals de algemene boekingsmodule en de reserveringssytemen op de parken.
Digitale Cadeaubon / Voucher
Tussen 2009 en 2011 is de digitale cadeaubon van Center Parcs ontwikkeld. De cadeaubon had als doel om de papieren cadeaubon te vervangen en de handmatige processen in het callcenter te digitaliseren en automatiseren. Hiervoor is er op het google platform een applicatie ontwikkeld waar gasten een cadeaubon konden kopen (en zelf een bedrag bepalen er voor). Daarnaast werd de cadeaubon gekoppeld aan de boekingsengine van Center Parcs, zodat deze direct bij de online boeking te gebruiken was.
Andere kenmerken van het project.
Project voor de Belgische, Nederlandse, Franse en Duitse markt.
Voor zowel de merken Center Parcs en Sunparks
Te gebruiken tijdens online boeking maar ook door Callcenter
Totaal project van requirements bepalen, ontwerp bepalen, implementatie, aanpassen interne processen
Applicatie nog steeds actief (2020)
Gast kan zelf bedrag bepalen (met een minimum bedrag)
Direct door te sturen naar een begunstigde (die ontvangt dan de bon per mail)
tot 5 bonnen tegelijkertijd
bonnen zijn 3 jaar geldig, maar 1 maand voor verlopen krijg je nog een melding
meerdere cadeaubonnen kunnen bij een boeking gebruikt worden
cadeaubon kan bij meerdere boekingen gebruikt worden op het moment dat dat de bon niet voor het volle bedrag gebruikt is
Bon bestaan uit een unieke code (dus werkt niet op basis van een bepaalde sleutel) en wordt gecheckt tegen de codes die zijn uitgegeven
Cadeaubonnen kunnen bij iedere actie / aanbieding gebruikt worden
Online Campagnes
Walter heeft onder andere gewerkt aan de volgende campagnes, met bij behorend materiaal:
Innovaties
Weercampagne
Beaches
Touristguide
Voor Sunparks is voor de versie van de website van 2008/2009 een online versie van de Tourist Guide ontwikkeld om de nieuwe positionring ook op internet op een goede manier te kunnen ondersteunen.
Center Parcs Games
Een gamingplatform: www.centerparcsgames.com. Live krijgen van het platform. Ook diende het platform geïntroduceerd en vermarkt te worden. Na een jaar is dit platform overgegaan in de Kidscorner.
Self Service
Toevoegen ontwikkelen van self service tool voor de Center Parcs Website (implematie van Hylo)