Center Parcs

Vanaf 2007 tot en met 2020 werkte Walter Slimmens bij Center Parcs in de functie van E-Commerce projectleider. In 2007 en 2008 hield Walter Slimmens zich bezig een aantal specifieke e-commerce projecten. Daarnaast was Walter Slimmens verantwoordelijk voor de vertaling van de marketing activiteiten van marketing Nederland naar internet. Dit houdt onder andere in het verzorgen van banners en ontwikkelen van nieuwe mogelijkheden voor gebruik in de (internet) marketingmix door Center Parcs. Vanaf 2009 ligt de nadruk meer op e-commerce en het ontwikkelen van nieuw zaken (oa. applicaties) op internet voor zowel Center Parcs als Sunparks.

Na een reorganisatie in 2011 is Walter binnen productmanagement verantwoordelijk voor o.a. de Customer Journey After Booking. Hieronder valt de strategie van hoe Center Parcs communiceert met haar gasten, zodra ze een boeking hebben gemaakt. Daarnaast valt hieronder de ontwikkeling van een App (iPad-iPhone / Android), Pre-arrival, webwinkel en onsite communicatie. Daarnaast ook diverse projecten: Jungle Lodge, Marina De Eemhof en Cool Factor.

Van 2012 tot 2016 is in samenwerking met De Toekomst gewerkt om de informatie van de Villagemap (een geprinte parkplattegrond, met extra informatie van het park inclusief aktiviteitenplanning), ook beschikbaar te stellen via een App voor Android and Iphone.

Vanaf 2015 is Center Parcs zelf (in eigen beheer) een app gaan ontwikkelen, zodat in de toekomst makkelijker aangesloten kan worden op de eigen interne systemen, zoals de algemene boekingsmodule en de reserveringssytemen op de parken.

Wayfinding

Van Strategiebepaling, strategisch document, tot ontwerp en zorgen voor handboek voor implementatie op de parken, tot daadwerkelijke implementatie

Digital wayfinding

Digital wayfinding ofwel narrowcasting. Van strategie, wisselwerking met print uitingen tot implementatie van zowel narrowcasting schermen als touchscreens

Digital Customer Journey

Introductie van armband met functionaliteiten voor toegang tot huisje, zwembad. Maar ook mogelijkheid van vouchering / aktviteiten aanbod

ParkplanXL

Transformatie van wekelijks parkplan met aktiviteiten naar een combinatie van flexibele informatie in een App en vaste informatie via print om uit te delen aan gasten (ParkplanXL)

Digitale Cadeaubon / Voucher

Tussen 2009 en 2011 is de digitale cadeaubon van Center Parcs ontwikkeld. De cadeaubon had als doel om de papieren cadeaubon te vervangen en de handmatige processen in het callcenter te digitaliseren en automatiseren. Hiervoor is er op het google platform een applicatie ontwikkeld waar gasten een cadeaubon konden kopen (en zelf een bedrag bepalen er voor). Daarnaast werd de cadeaubon gekoppeld aan de boekingsengine van Center Parcs, zodat deze direct bij de online boeking te gebruiken was.

Andere kenmerken van het project.

  • Project voor de Belgische, Nederlandse, Franse en Duitse markt.

  • Voor zowel de merken Center Parcs en Sunparks

  • Te gebruiken tijdens online boeking maar ook door Callcenter

  • Totaal project van requirements bepalen, ontwerp bepalen, implementatie, aanpassen interne processen

  • Applicatie nog steeds actief (2020)

  • Gast kan zelf bedrag bepalen (met een minimum bedrag)

  • Direct door te sturen naar een begunstigde (die ontvangt dan de bon per mail)

  • tot 5 bonnen tegelijkertijd

  • bonnen zijn 3 jaar geldig, maar 1 maand voor verlopen krijg je nog een melding

  • meerdere cadeaubonnen kunnen bij een boeking gebruikt worden

  • cadeaubon kan bij meerdere boekingen gebruikt worden op het moment dat dat de bon niet voor het volle bedrag gebruikt is

  • Bon bestaan uit een unieke code (dus werkt niet op basis van een bepaalde sleutel) en wordt gecheckt tegen de codes die zijn uitgegeven

  • Cadeaubonnen kunnen bij iedere actie / aanbieding gebruikt worden

Online Campagnes

Walter heeft onder andere gewerkt aan de volgende campagnes, met bij behorend materiaal:

Touristguide

Voor Sunparks is voor de versie van de website van 2008/2009 een online versie van de Tourist Guide ontwikkeld om de nieuwe positionring ook op internet op een goede manier te kunnen ondersteunen.

Center Parcs Games

Een gamingplatform: www.centerparcsgames.com. Live krijgen van het platform. Ook diende het platform geïntroduceerd en vermarkt te worden. Na een jaar is dit platform overgegaan in de Kidscorner.

Self Service

Toevoegen ontwikkelen van self service tool voor de Center Parcs Website (implematie van Hylo)